Pazartesi, Ekim 30, 2006

Ay Coregi


Coktandir bu tarifi bloga koymak istiyordum ama ancak bu gune denk geldi, cunku her zaman yaptigimizda resmi cekmeye bile vakit kalmiyordu :)
Bu tarifi annemin okul arkadasindan aldik, hicde pisman olmadik. Ben bu satirlari yazarken beni bekleyen salebimi ve kurabiyemi hayal ediyorum :)
Daha fazla vakit kaybetmeden tarifi veriyim….

Ay Coregi

Malzemeler

-1 bardak zeytinyagi
-1 bardak sut
-Yarim paket kabartma tozu
-Aldigi kadar un

Harci icin

-1 bardak ceviz (iri kiyilmis)
-1 bardak uzum
-1/2 bardak seker
-Biraz tarcin

Uzerine bir yumurta sarisi

Yapilisi


Hamur icin:
-Yag, sut, ve kabartma tozu iyice karistirilir ve yavas yavas un eklenerek cok sert olmayan bir hamur elde edilir.

-Ayri bir yerde ceviz,uzum, seker ve tarcini karistirin.

-Hamurdan iri ceviz buyuklugunde parcalar koparip elinizle acin ve icine harci koyun, yarim ay seklinde sekil verip firin tepsisine dizin.
-Uzerlerine yumurta sarisi surun
-180 °C firinda ustu kizarana kadar pisirin

-Afiyet olsun

Not : bu kurabiyeler, bir kac gun hermetik bir kutuda saklanabilir

9 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sarah,
Ay kurabiyen çok güzel olmuş ellerine sağlık..Teyzemde çok sık yapar ve 4-5 gün kavanozda bozulmadan kalır.Tadı nefistir.Seninki de çok lezzetli görünüyor.Afiyetler olsun..

Sana ve ailene mutlubir hafta diliyorum..Sevgilerimle..Gül

Adsız dedi ki...

merhaba,
çörekler güzel görünüyor özellikle de dediğin gibi yanında sıcak bir içecekle harika olur.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

sarah dedi ki...

Sevgili Gul,

Yorumun icin cok tesekkurler, bende cok sik yapmak isterim bu kurabiyeleri ama biraz da dikkat etmem lazim :)
Sana da sevdiklerinle iyi bir hafta gecirmeni diliyorum,

Sevgili Seda,
Cok tesekurler, umarim sende deneyip begenirsin,
ben caylada cok seviyorum:)

Hepinize sevgiler

Sarah

tata dedi ki...

Sevgili Sarah, sahane olmus cöreklerin. Hayrola tatilde misin?
öpüyorum.

sarah dedi ki...

Sevgili Tata,
Cok tesekkurler, tatilde oldugumu nasil da anladin :)

cok cok optum

sevgiler

sarah

Adsız dedi ki...

Sarah merhaba,
ay çöreği pastane tariflerinden en çok sevdiklerimden biridir. Eline sağlık bu tarifi deneyeceğim mutlaka,
sevgiler
evren

sarah dedi ki...

Sevgili Evren,

umarim bu tarif seni mutlu eder ve de neticeyi begenirsin (pastane'den daha guzel olur Inshallah:)! )

sarah

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sarah,
Sana ve ailene sağlıklı,mutlu ve neşe dolu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerimle...Gül

sarah dedi ki...

Sevgili Gul,

Cok tesekkurler, ben de sizlere saglikli, guzel bir hafta gecirmenizi diliyorum

sevgiyle

sarah