Çarşamba, Kasım 08, 2006

Ayvali Tavuk


4 kadin ayni yerde calistigi zaman ne olur ? Yemekten konusulur, tarif alisverisi yapilir ve de denemeler yapilir… kilo alinir :) ama bu tarifi denedigime hic pisman degilim, ayva tatlisina cok guzel bir alternatif :) Bu tarifi Fas’ta dogumus bir is arkadasimdan aldim, kendisine buradan tesekkkur ederim.


Ayvali tavuk

Malzemeler

-4 tavuk budu
-3 buyuk ayva (yikanmis, soyulmus)
-1 buyuk veya 2 kucuk sogan
-1 tatli kasigi paprika
-1 tatli kasigi zencefil
-3 corba kasigi bal
-tarcin
-tuz, karabiber

Yapilisi

-Bir tencereye biraz yag dokun. Butlari ve dorde bolunmus soganlari biraz pisirin.
-Paprika ve zencefili ekleyin ve karistirin. Bal, tarcini ekleyin ve karistirin. En son uzunlamasina kesilmis ayva dilimlerini ekleyin.
-Su ekleyin ve 1h30 kadar hafif ateste pisirin.

8 yorum:

Estelle Tracy dedi ki...

Hum, ne kadar güzel görünÿor!! Eline saglik kardesim :)

sarah dedi ki...

Cok tesekkurler, denemeni tavsiye ederim:)
bisous
sarah

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Sarah,
öncelikle eline sağlık. ayvayı yemeklerde hiç denemedim ama güzel olduğunu söylüyorlar. ekşi olduğu için aklıma yatıyor ama içine konan balı anlayamadım. tatlımsı olmuyor mu yemek? ağız tadımıza uyar mı acaba? bir denesem diyorum da...

sarah dedi ki...

Sevgili Hulya,
Yorumun icin cok tesekkurler,
Bence bal cok iyi geliyor, cunku yemegin tadi ne tatli ne aci oluyor, tam mayhos oluyor :)ayva tatlisi tadi yok, hic korkma

Umarim denersen begenirsin,

Sevgiyle

Sarah

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sarah,
Ayva bazı yemeklere harika yakışıyor..Senin yemeğinde çok şık ve değişik bir lezzet olmuş ellerine sağlık.Bizlerle paylaştığın içinde teşekkürler..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..Gül

sarah dedi ki...

Sevgili Gul,

Yorumun icin cok tesekkurler, yemeklerde ayvayi bu tarifle tanidim ve gercekten tadi degisik, umarim herkes begenmistir

Butun ailene ve sana guzel bir hafta gecirmenizi diliyorum,

Sevgiyle

Sarah

nilay dedi ki...

merhaba Sarah :)
blogunu ye#16 etkinliğinde keşfettim ve ilk denemek istediğim tarif ayvalı tavuk oldu...çok güzel görünüyor ve farklı tadlar keşfetmek beni heyecanlandırıyor:) 2 aydır benimde bir blogum var...Cafe Sardunya...seni linklerime ekledim...bende beklerim :)

sevgiyle kal
Nilay

sarah dedi ki...

Sevgili Nilay,
Yorumun icin cok tesekkurler, umarim sonuc hosuna gider, tadi gercekten degisik. Biz artan tavuk suyundan bir corba yaptik (eristeli) oda cok begenildi

Link verdigin icin cok tesekkurler

tekrar beklerim

sarah