Çarşamba, Eylül 30, 2009

Kayisili Knodel


Cocuklugumun hayali teyzemin bize yaptigi Germknodel’eri yapmakti. Hum mayali hamur, ve icinde murdum erigi receli …. Nasil anlatsam bu lezzeti ….

Tabii annem tarifi aldi, bende annemden! Fakat, ya murdum erigi receli yoktu evde, ya da korkudan mayali hamuru yapmaya cesaretimiz olmazdi...

Bir kac sene once asagidaki tarifi, Unicef’in yemek kitabindan gormus ve de hemen gozume kestirmistin, knodel aski bitmeyen bir ask :) Fakat bu seferde, evdekiler, taze kayisilara knodel olma firsati vermiyordu . Bu sene komsumuz bize kayisi verdiginde, kimseye vakit birakmadan, hemen bu tarifi denedim ve de neden bu kadar sene bekledigimi anlamadim :) Kayisi sezonu bitti diyeceksiniz fakat isterseniz kayisi yerine taze murdum erigi kullanabilirsiniz,

Umarim sizlerde benim kadar begenirisiniz


Kayisili Knödel (Unicef Yemek kitabindan)


Malzemeler


120 mL su

120 mL sut

150 g terreyag

1 tutam tuz

50 g seker

180 g un

1 yumurta

12 kayisi

100 g galeta unu


Yapilisi


Bir tencerede, su, sut, tuz ve kub kub kesilmis 50g tereyagi kaynatin.

Tencereyi atesten alin, ve icine bir defada, unu ekleyin ve iyice karistirin

Yumurtayi ekleyin, ve hamur kenarlardan ayrlincaya kadar karistirin.

Hamuru rulo haline getirin, ve 12 dilim kesin

Dilimleri hafifce oklavayla acin. Her dilimin ortasina, cekirdegi cikarilmis, bir kayisi yerlestirin. Hamuru kenarlardan kivirarak, kayisiyi hamurla kaplayin.

Bir tencerede su kaynatin

Su kaynayinca, icine toplari ucer dorder atin, 10 dk orta ateste pisirin. Bu sekilde butun toplari pisirin.

Bir tavada, kalan 100 g tereyagini eritin. Icine 100 g galeta unu ekleyin ve biraz kavurun. 50 g sekeri ekelyin.

Tavayi atesten alin ve toplari bu sicak karisima bulayin.


Afiyetle

7 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Bende sizin tarifinize benzer knodel yapmıştım..Fakat çok beğenilmemişti..Fakat bu sizin yaptığınız tarif çok farklı ve çok leziz görünüyor..Bu saatte sanki galeta unlu yağın kokusunu hisseder gibi oldum..Sizlere afiyetler olsun..Sevginiz eksilmesin..Gül

tata dedi ki...

canim benim, sen yoksun ,Yusuf yok, ben de germknödel yapmayali yillar oldu, bir araya gelelim de yapayim size tekrar...

Adsız dedi ki...

Germknödel mürdüm erigi marmelati üzerine de mohn ve tereyagi da serpilerek hamileyken severek yedigim bir tatliydi.Kayisilisi daha hafif olur,icine germ(maya)girmiyor sizin tarfinizde.Avusturya da hamura topfen(lor) da koyuyorlar kayisili knödel de sadece ama sizinki de enfes gözüküyor.Hoscakalin.... Tuba

sarah dedi ki...

Sevgili Gul,

Bende begenilmicek diye korkmustum, fakat evdekiler bu hamuru begendiler,denerseniz Inshallah sizlerde begenirsiniz,

Sevgili Tata, hemen bir toplanti duzenliyelim:p

Sevgili Tuba, butun bu bilgiler icin cok tesekkurler, bu kadar cesit oldugunu bilmiyordum

sevgiyle

sarah

papatyaninguncesi dedi ki...

ellerinize sağlık

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık sevgiler

tat yemek dedi ki...

çok muhteşem bir blog