Pazartesi, Mart 17, 2008

Yogurtlu Kek


Bir sene beklemeden muhtesem ikili Sarah ve Estelle geri geliyor :) Hemde coooooook guzel ve kolay bir tarifle! Bize mail atan, comment birakan herkese sonsuz tesekkurler, umarim tariflerimizle hayatlariniza nese ve guzelik katariz. Hemen daha fazla konusmadan tarifi vereyim.

Baslamadan kucuk bir not, bu tarif aslinda „La Pralinoise“ adli cikolata ile yapildi. Bu cikolatayi bulamazsaniz normal cikolata ile de guzel oluyor.


Yogurtlu kek


Malzemeler


- 1/2 cup yogurt

- 1/2 cup seker

- 3 yumurta

- 1 cup un

- 1/2 cup badem tozu (findik tozu da olabilir)

- 2 kahve kasigi kabartma tozu

- 1 kahve kasigi vanilya esansi

- 1/4 cup sivi yag- 200 g cikolata (ben Pralinoise kullaniyorum)

- 1 cup damla cikolata (istege gore)


Yapilisi


- Firininizi onceden 180°C isitin, yuvarlak bir kek kalibini yaglayin.Cikolatayi benmaride eritin,ve sogumaya birakin.


- Bir kabin icinde yogurdu sekerle cirpin. Yumurtalari teker teker ekleyip iyice karistirin, ayri bir kapta unu, toz bademi ve kabartma tozunu karistirin, bu karisimi yogurtlu karisima ekleyin, ve hamur homojen oluncaya kadar karistirin.


-Vanilya esansi ve sivi yagi ekleyin. Erimis cikolatayi ekleyin ve karistirin. Isterseniz bu anda damla cikolatalari ekleyebilirsiniz.


-Hazirladiginiz hamuru kaliba dokup, 40-45 dakika onceden isittiginiz firinda pisirin.


Afiyetle....

9 yorum:

Nezaket dedi ki...

Sarah, hosegeldiniz, tekrar bulusmak cok guzel. Ustelik guzel bir cikolatali tarifle donmeniz beni cok sevindirdi :) gorusmek uzere, sevgilerimle

Unknown dedi ki...

hoşgeldiniz,sürekli ordamısınız diye bakmaktan yorulmuştum.tarifi yapmaya gidiyorum.....sakın bir yerlere gitmeyin....tekrar hoşgeldiniz.

Adsız dedi ki...

hoşgeldiniz.bende sık sık blogunuza girip gelmişmisiniz diye bakıyordum hatta fransızca blogunuzda yeni tarifler gördükçe üzülüyordum.nihayet yeniden birlikteyiz çok sevindim.sevgilerimle...güngör

Rengarenk dantel dedi ki...

hoş geldiniz sefalar getirdiniz. yine güzel tariflernizi bekliyoruz...

tata dedi ki...

Sevgili Sarah ve Estelle, tekrar bulusmak öyle güzel bir duygu ki anlatamam. Tarif te cok güzel, cikolatali tam bana göre. Artik uzun ara vermeyin lütfen.
Sevgiyle öpüyorum.

munevver dedi ki...

Sarah ve Estelle Merhaba,

Tekrar yazmaya başlamanıza çok sevindim. Tata'ya hep sormak istiyorum, neden yazmıyorlar diye, unutuyoum. Çok güzel bir tarif vermişsiniz, hemen denemek üzere not edildi.

İkinize de sevgiler, Nane Limon.

İLKAY dedi ki...

Ben çok memnun oldum çok teşekkürler bu çeviri için...
Fransızca günlüğünüze yorum bırakmıştım....çok naziksiniz...
devamını bekleriz...
sevgiyle,
İlkay

İLKAY dedi ki...

Yorumumu dikkate almanıza çok çok memnun oldum...
tekrar teeşkkürler....
Sevgiler,
İlkay

Özlem dedi ki...

Mmmm güzel bir tarif bu, blogunuzu tekrar aktif hale getirdiğiniz için çok sevindim :)
Görüşmek üzere,
sevgilerimle