Salı, Mayıs 01, 2007

Taze soganli mucver


Sevgili herkes,

Coktandir ailece yazmiyoruz. Benim bu aralar fazla vaktim olmadi, ablaminda kucuk bir kizi oldu. Biraz haber veriyim. Ilk once tatli yegenim 5 hafta erken dunyaya geldi o nedenle evine hemen kavusamadi, bir ay hastanede kaldi. Allah’a sukur artik annesine, babasina, evine kavustu. Okuyanlara, yorum birakan herkese cok tesekkkur ederiz.

Bugunku tarif tam mevsimlik bir tarif, ne yazik ki bende mucver tavasi yok, mucver tavasinda sekilleri daha guzel olurdu!


Taze soganli mucver


Malzemeler

- ½ kg taze sogan
- 3-4 yumurta
- 2 kasik un
- 3-4 demet maydanoz
- nane, dereotu
- tuz,karabiber
- kizartmak icin yag

Yapilisi

- Sogan, maydanoz, dereotu ve nane ince ince dogranir, yumurta, tuz, karabiber ve un eklenir. Iyice karistirilir.
- Kizgin yaga kasikla harctan dokun. Arkali onlu kizartin.Sicak servis edin, limonla cok guzel yakisiyor.

27 yorum:

munevver dedi ki...

Sarah,uzun zaman sonra tekrar yazman ne güzel.Bebek,bundan sonra hep sağlıklı büyür inşallah.
Çeşitli sebzelerden mücver yapmayı seviyorum; ama,taze soğandan hiç yapmamıştım.Yeni bir yemek daha öğrendim.
Sevgiyle,Nane Limon.

Adsız dedi ki...

Ailenize gelen yeni bebek hayırlı olsun. Bütün aileye mutluluk getirsin.
Mücverde mutfağımın vazgeçilmez lezzetlerindendir. Taze soğanlı denememiştim hiç ama güzel olacağına eminim. Ellerinize sağlık.

sarah dedi ki...

Sevgili Munevver,

Yorumun icin cok tesekkurler. Inshallah bundan sonra daha sik tarif ekliyebilecegim,

Sevgiyle

Sarah

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili Sarah, öncelikle bebeğe sevdikleri ile birlikte sağlıklı ve mutlu uzun ömürler dilerim.
Gelelim mücvere. ben kabakla yaptığım mücvere taze soğan koyarım ama sırf taze soğanla denememiştim. Şeklini boşver tadı önemli. bence çok leziz olmuştur.
sevgiler

sarah dedi ki...

Sevgili Isil ve Hulya yilmaz,

Iyi dilekleriniz ve guzel sozleriniz icin cok tesekkurler,

Bende mucveri cok severim, bazen daha hafif olsun diye firinda bile yaparim

tekrar tesekkurler

Sevgiyle

Sarah

Tijen dedi ki...

Sevgili Sarah,
Bize minikten haberler verdiğin için teşekkürler. Maya'cığım da epey erken gelmişti, topaç gibi bir kız çocuğu oldu. Sakın endişeniz olmasın, onlar hayata nasıl tutunacaklarını çok iyi biliyorlar.
Tijen

tata dedi ki...

Sevgili Sarah, tekrar senden tarifler okumak ne güzel!
Taze soganli mücver tam zamaninda geldi, bu aralar tanidiklar torbalar dolusu taze sogan getiriyor bahcelerden, pazartesi hemen yapilacak.
Sevgiler

Özlem dedi ki...

Sevgili Sarah,

Öncelikle bebişe hoşgeldin dileklerimi iletmek isterim. Aranızda henüz yeniyim ve sizleri yeni yeni tanıyorum. Ne güzel siteler var, ne güzel tarifler...Bunlardan birisi de sizinki. Ellerinize sağlık, hepsi çok güzel görünüyor.

Sevgilerimle,
Özlem

gezicini dedi ki...

bebek hayırlı uğurlu olsun inşallah!
gorki

sarah dedi ki...

Sevgili Tata,

Artik tekrar tarifler eklemeye basliyacagim, umarim hepsini begenirsin.

sevgili Ozlem,

Guzel dileklerin icin cok tesekkurler. Guzel sozlerin icinde...
Aramiza hosgeldin demek istiyorum,

Sevgiyle

Sarah

Sibel dedi ki...

Bebiş hoşgelmiş!
Sarah iyi ki dönmüş, kendini özletmiş..
Mücver de gerçekten nefis olmuş:)

sarah dedi ki...

Sevgili Gorki,

Iyi dileklerin ici cok tesekkurler,

Sevgili Sibel,

Yorumun icin cok tesekkurler, umarim artik daha da guzel yemekler yapabilecegim,

Sevgiyle

Sarah

Papatya dedi ki...

Bebeğinizin sağlıkla hastaneden çıktığına sevindim. Tazecik annemizin de ilk anneler gününü kutlayın benim adıma :)

sevgiler,
Papatya

Adsız dedi ki...

Bebeği stressiz doğsun diye işi gücü bırakan biraz yaşlıca bir anne adayının,internette gezerken tüm arşivini okuduğu harika bir blog yaratmışsın.Yapmak istediklerimin notlarını aldım.

Merakla yeni tariflerini bekliyorum.
Kocamannnn öpücükler:)

sarah dedi ki...

Sevgili Papatya,

Guzel sozlerin icin cok tesekkurler,

Sevgili Dido,

Umarim senin hamileliginde cok iyi gecer, saglikli bir bebege kavusmani diliyorum.
Yazdiklarin icin cok tesekkurler,

Cok optum

Sevgiyle

Sarah

daimamutfak dedi ki...

Bebeğiniz hayırlı olsun.Mücveri çok sever ve sık sık yaparım..Ellerinize sağlık..sevgiler..neriman

Berceste dedi ki...

Minik bebiş annesi, babası ile, sağlıkla, mutlulukla büyüsün.

Mücverin gelişigüzel tavaya düştüğü şekli ile kızarmasını seviyorum ben! Eline sağlık.

Oya Kayacan dedi ki...

Sevgili Sarah, Estelle'i yanaklarından, bebişi de ayaklarından öpüyorum. Güzel bir ömür yaşar, anneli babalı sevgiyle büyür inşallah.
Mücver meselesinde şaşırdım biraz, mücver tavası hiç duymadığım için. Bizde de kızgın yağa bir kaşıktan bırakılan malzemeden ne çıkarsa bahtınadır... Pek sevilir öyle şekilsiz olması.

Adsız dedi ki...

Sevgili Sarah, uzun zamandır internete giremiyordum. Estelle'in bebeği olduğunu şimdi öğrendim:) Hayırlı uğurlu olsun, analı babalı sevdikleriyle beraber büyüsün inşallah.
Sevgilerimle,
Tweety

etki alanı dedi ki...

"Bana okuduğum kitapların en güzelinin hangisi olduğunu sorarsanız söyliyeyim:ANNEMDİR."

Bütün annelere...
Tütü

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

Nilay Cinisli dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, hayırlı ve bereketli bir bayram dilerim.
Kucak dolusu sevgiler

Işıl dedi ki...

merhaba

Bebeğiniz hoşgelmiş.
Umarım sağlıklı büyütmek nasip olur.

Mücveri de deneyeceğim mutlaka.
Gecenin bu saatin de canım da çekmedi degil hani : )

sevgiler

Işıl

Yaren dedi ki...

Nefis görünüyor ,ellerine saglik

busem dedi ki...

Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize. Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kurban Bayramınız bereketli olsun!

Yaren dedi ki...

Merhabalar,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

seyabb dedi ki...

Isırgan,kabak,patatesle mücver yaptım am taze soğanla hiç yapmamıştım.Çok farklı.Taze soğanıda çok severim.