Pazar, Nisan 09, 2006

Financiers



Bu gun sizlerle gecenlerde denedigim ve cok begendigim bir tarifi paylasmak istiyorum. Bu tarif Fransa'da cok unlu olan "financier" tarifi. Financier'lerin ozeligi icinde badem olmasi. Bu tarifi Choupette'in blogunda buldum, orijinali buradan okuyabilirsiniz. Bu financier'ler yumusacik ve cok lezzetli oldugundan, herkese tavsiye ederim.

En son yaptigimda, hamuru ikiye ayirip bir kismina aci badem esansi ekledim, bir kisminada matcha cayi ekledim. Sonuc gercekten harika.

Not: bu tarif icin muhakak firininizi onceden isitin. Boylece financier'ler daha guzel kabarabilecekler.

Financiers

Malzemeler

- 4 yumurtanin aki
- 50 g un
- 65 g toz badem
- 150 g pudra sekeri
- 100 g tereyag
- 1 paket vanilya

Yapilisi

Tereyagi bir tencerede findik rengine gelinceye kadar ve karistirarak pisirin. Tereyaginizi tel suzgecten gecirin ve ilinmaya birakin. Bir firin tepsisine toz bademi serpin. 10 dk kadar, 160°C firinda, kavurun.

Bir kapta, sekeri, vanilyayi, unu ve toz bademi karistirin. Catalla hafifce cirptiginiz yumurta aklarini ekleyin. En son tereyagini ekleyin. Bu karisimi kaliplara dokun. 210-220° C firinda, 10 dk kadar pisirin.

11 yorum:

Estelle Tracy dedi ki...

Merhaba Ozlem! Evet, financiers'lerin icine birem visne, ahududu, findik, tum badem veya kiraz koyabilirsin. Her kucuk kapa bir adet meyve/badem koy, ondan sonra hamuru dok. Ama lutfen toz badem'i yerinde birak!!! Afiyet olsun :-)

Tijen dedi ki...

burada onlara 'mekik' diyorlar estelle. ben de çok severim. özellikle divan'inkini. baska yerlerde de yaparlar ama ben en çok onlarinkini severdim, epeydir yemedim gerçi ya.
ellerine saglik.
tijen

Estelle Tracy dedi ki...

Tesekkurler! Umarim sende yakinda denersin :)

Adsız dedi ki...

Bu tarz bademli mekik yaparım ama tereyagının hafif yakılmasıyla yapılanını hiç denememiştim.
yanmış tereyag tadını seviyorum , onun için mutlaka deneyecegim. ama kafama takılan bir soru var. yumurta akı sadece çatalla mı çırpılıyor. içinde kabartma tozu da yok, Biraz kabartsak mikserle daha süngersi olmaz mı.Siz sadece çatalla karıştırdınız mı yoksa hafif kabarttınız mı. Ona göre yapacagım. Çok teşekkürler. Sevgiler. Meliha

Estelle Tracy dedi ki...

Merhaba Meliha! Evet, yumurta aki sadece catalla azicik cirpiliyor. Kabartma tozu ise, icinde hic yok. Burada onemli olan firinin sicakligi: en az 200 derece olmasi lagzin. Boylece cok guzel kabaracak ve sunger gibi olacak. Umarim seversiniz!

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Tarifinizde kullanılan malzeme (un miktarı falan) az gibi.. Bu tarifle yaklaşık kaç tane mekik oluyor? Ayrıca bir sorum daha kalıp ile ilgili. Kullandığınız kalıbı tarif edebilir misiniz?

Adsız dedi ki...

Yapmayada yemeğede bayıldığım birşey.. Şimdi olsaydı hemen 10-12 tane yerdim herhalde... Bol bol bademli...

Devletşah

azna dedi ki...

50 gr un kaç cup olur, bende mutfak tartısı yok da :)

Doruk dedi ki...

Evet evet mekik bunlar. Ben de en çok vişneli, bademlisini severim. Yapımı kolaymış, ben de yapmalıyım hemen. Ellerine sağlık.

Estelle Tracy dedi ki...

Herkese selam! Gec kaldigim icin ozur dilerin!!

Anonim : Kullandigim kap kucik keke kabi. Yoksa, muffin gibe kap kullanibilirsiniz. Bu tarif yaklasik 10-12 tane financiers yapar. Yine gec kaldigim icin ozur dilerim, umarim denersiniz ve de hosunuza gider.

Azna : 50 g un yaklasik 1/4 cup ;)

Adsız dedi ki...

toz badem hazır olarak satılan bir şey midir yoksa kuruyemişçiden aldığımız bademin kabuklarını soyup rondodan geçirsek olur mu?