Pazartesi, Ekim 10, 2005

Marquise au chocolat


Sylvester, Tweety’yi n’aptin ? Yedin mi ? Yooo, hakkim yok, onun Marquise yemek icin mutfaga dogru uctugunu gordum!

Hic Sylvester’e guvenilir mi? eh bu durumda belki dogru soyluyor :) bende gordum onu mutfagimda …


Sevgili Tweety’i’nin tavsiye’si uzerine ilk cikolatali markiz denememi yaptim ve de ailede herkes sevdi. Ben tweety’nin verdigi linkin tarifini denemedim, cunku esas tarife gore cok degisiklikler vardi, ondan ilk deneme icin esas tarifi denemeyi tercih ettim

Marquise au chocolat (Pour Titi) (Modes et Travaux Agustos 2004 sayisi)

Malzemeler :

-150 g bitter cikolata
-90 tereyag
-2 yumurta
-1 kahve kasigi pudra sekeri (suslemek icin)

Yapilisi :

-Cikolatayi benmari usulu eritin
-Atesten alin, icine tereyagini ekleyin, bir spatula ile iyice karistirin
-Yumurtalarin sarilarini ve beyazlarini ayirin. Sarilari cikolata+ tereyag karisimina ekleyin ve karistirin

-Beyazlari kar haline gelinceye kadar cirpin ve cikolatali karisima ekleyin.

-Bir kalibin icini ‘strech film’ ile doseyin ve hazirladiginiz cikolatali karisimi icine dokun

-Kalibi buzdolabina koyun ve en az 6 saat bekletin

-Servis icin ters cevirin ve ustune pudra sekeri serpin

Bon appetit

5 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili sarah ve estelle,
tweety ancak gelebildi:(((

bilgisayarımız minik bir virüs tarafından çökertilince eşimin format çekip yeniden ayarlaması (çok hızlı değil mi) bugüne nasip oldu.

tarifi görünce ve tabağın kenarındaki tweetyi :))) inceliğiniz için hem çok sevindim hem de çok mahcup oldum. lütfen kusura bakmayın özür dilerim. şimdi hemen mutfağa uçuyorum (20 gün kadar rötarlı:((
ikinize de çok teşekkür ederim sevgilerimle
tweety

sarah dedi ki...

Sevgili Tweety, gesmis olsun, dondugune sevindik

umarim deneyip begenirsin, neticeden bizi haberdar edersen cok cok seviniriz,

afiyetle

sarah

Adsız dedi ki...

sevgili sarah dün gece markizi denedim. buzdolabına koymadan da tadına baktım:)) tahmin ettiğim gibi (çikolatalı herşeyi çok seviyorum çünkü) ben çok beğendim. akşam iftardan sonra soğuk olarak deneyeceğiz tadının daha da güzel olacağına eminim
sevgilerimle tweety

sarah dedi ki...

Sevgili Tweety,

Soguk tadi daha da guzel oluyor bence, mousse au chocolat'dan daha hafif bence, ve agizda hos bir serinlik birakiyor

Bu tarifi sayende denedim ve denettigin icin sana tesekkur ederim

sarah

Adsız dedi ki...

gerçektenten de tadı soğuk çok daha güzel. biz çok beğenerek yedik.

sevgili sarah tarifi deneyip bizlerle paylaştığın için asıl ben sana çok teşekkür ederim.

sevgilerimle
tweety