Cuma, Ağustos 15, 2008

Sicak sutlu sunger kek


Kucukken anneme cok kizardim cunku her zaman kolay kek yapardi bize, bende bol kremali yas pastalari hayal ederdim :) Artik annemi anladim, fazla vakit yokken her zaman kolay ve guzel bir kek tarifi lazim olabilir. Ben bu tarifi hemen vazgecilmez keklerin listesine ekledim, umarim sizlerde begenirsiniz



Sicak sutlu sunger keki (Better Homes and Gardens, New cook book kitabindan)


Malzemeler

Kek icin

2 yumurta (oda sicakliginda)
1 cup seker
1 cup un
1 kahve kasigi kabartma tozu
½ cup sut
25 g tereyag


Ustu icin


25 g tereyag
½ cup rendelenmis hindistan cevizi
¼ cup esmer seker
¼ iri cekilmis ceviz
1 corba kasigi sut

Yapilisi


Kek icin


Kare veya dikdortgen bir kalibini yaglayin. Firininizi 180°C isitin.
Bir kapta un ve kabartma tozunu karistirin.
Ayri bir yerde, yumurtalari, dort dakika mikser ile cirpin.Yavas yavas sekeri ekleyin, 4-5 dakika daha cirpin. Unlu karisimi ekleyin, karistirin.
Sut ve tereyagi kucuk bir tencerede, tereyag eriyinceye kadar hafif ateste isitin.
Hamura ekleyin, homojen bir karisim oluncaya kadar karistirin.
20-25 dk isitilmis firinda pisirin

Ustu icin

Kekiniz piserken, esmer sekeri ve yumusatilmis tereyagi karistirin.
Icine sutu, rendelenmis hindistan ceviz ve cevizleri ekleyin ve karistirin.
Firindan cikardiginiz kekin ustune, bu karisimi yayin.
3 dk kadar firin izgarasinda kizartin.

Bu kek ilik veya soguk yenebilir,

Afiyetle

1 yorum:

tata dedi ki...

Sahiden kolaymis, aniden gelen misafire bile yapilir hani!
Sevgiler