Pazartesi, Ocak 16, 2006

Hashas tohumlu kucuk ekmekler

.


Bu sene amacim evde ekmek yapmakti, dolaplarimi maya ve unla (ekmek yapmak icin ozel un – bread flour) doldurdum. Fakat vakitsizlikten daha hic ekmek yapamadim.
Iyiki bu tarifi buldum. Ozelligi, icinde kabartma tozu olmasi. 1 saatten az bir surede taze ve yumusacik ekmekler masanizin ustunde. Bu ekmekleri yapmak gercekten cok kolay. Ben her zaman evimde bulunsun diye, dondurdum bile! Guzel bir corbayla cok guzel bir yemek bence.

Bu tarifi ne Gourmet ne Bon Appetit'den buldum. Daha once bahsettigim Mireille Guiliano'nun French Women Don't Get Fat kitabindan aldim!



Hashas tohumlu kucuk ekmekler (French Women Don't Get Fat kitabindan)

Malzemeler 12 kucuk ekmek icin

- 310 g ( 2 1/2 cup) un
- 320 ml (1 1/3 cup) yogurt
- 4 corba kasigi zeytinyag
- 2 corba kasigi seker
- 1 corba kasigi kabartma tozu
- 1 - 2 kahve kasigi tuz
- 1 yumurta (hafif cirpilmis)
- hashas tohumu

Yapilisi

- Firini 200°C (400°F) isitin. Bir kapta unu, sekeri, tuzu ve kabartma tozunu karistirin.

-Ayri bir yerde yogurt ve zeytinyagini homojen bir karisim elde edinceye kadar karistirin. Bu karisimi unlu karisima ekleyin ve tahta bir kasikla biraz karistirdiktan sonra, yumusak ve ele yapismayan bir hamur elde edinceye kadar elinizle yogurun.

-Hamuru 12 kucuk parcaya bolun, firin tepsisine aralikli yerlestirin. Ustune yumurta surun ve hashas tohumlari serpin.

-25-30 dk, ekmekleriniz kizarincaya kadar pisirin. Ilik olarak servis edin.

10 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Estelle merhaba,
Çok guzel ve pratik gorunuyor ekmeklerin. Yapmayı dusunuyorum ama daha cok çörek tadındamı oluyor acaba ? Yoksa ekmek tadı gibi mi ?
görüntü çok güzel,
Ellerine saglık,
Figen

Estelle Tracy dedi ki...

Tam ekemek tadi yok ama hic yogurt tadi da yok. Benim gibi yogurt sevmiyorsan bence deneyebilirsin. Umarim seversin!

Adsız dedi ki...

merhaba , nisan ayında tarifini verdiginiz tuzlu kurabiyeyi dün yaptım.oraya yazarsam göremeyeceginizi düşündügüm için buraya yazdım . umarım sakıncası yoktur. o zaman not almıştım , dün yapmak kısmet oldu. çok güzel oldu. ben hamur fazla olunca ikiye böldüm yarısını daha yumuşak olarak yogurdum , içine peynir koyarak poaça şeklinde yaptım. kalan yarıya da biraz daha un koydum ve onu da ikiye böldüm bir yarısını sade, bir yarısını da baharatlar koyarak kurabiye yaptım. hepside çok güzel oldu. bu güzel tarif için teşekkür ederim. ekmeginizi de not aldım. inşallah onu da yapınca yazacagım. sevgiler meliha.

Adsız dedi ki...

Merhaba;

Tarifi kaydettim. Bu hafta sonu denemek için fırsatım olur inşallah. Benim yaptığım peynirli top keklere benzettim tarifi. Eminim onlardan daha lezzetlidir.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
bu aksam tarifinizi deneyebildim ve cok hosuma gitti. yumusacik oldu, tam ekmek gibi degil ama tadi cok guzel. tesekkurler!

Estelle Tracy dedi ki...

Meliha: gec geldim ama COK tesekkurler etmek istedim!

Devletsah: umarim seversin :)

Seccil: rica ederim, ben mennum oldum!

Adsız dedi ki...

Merhaba, ilk defa sizin blogunuza giriyorum, asil badem ezmesiyle yapabilcegim bir tarife ariyordum ve tesaduffen fransizca bolumunuzde buldum!! ustelik crumble'e bayiliyorum, derhal yapicagim. Blogunuzda dolasirken bide turk tarifelerinizin oldugunu gordum & cok sevindim! Bu ekmekcikler cok lezzetli gozukuyor! Yanliz baking powder yerine "levure chimique" kulanilabilirmi sizce? Merci!

Estelle Tracy dedi ki...

Merhaba Zyenep, gec kaldigim icin ozur dilerim ama evet baking powder = levure chimique !

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Estelle,
nerde bir ekmek pişse kokusu benim burnuma düşer...
BEn bir ekmekçiyim de. Senin tarifini de aslında hemen bu gün denemek istedim ama bloguma koymak ve tabiki mideme de :) üzere şu an yeni denemekte olduğum hamburger toplarım pişmekte.YArın denerim ben de bu güzel tarifi.
Bu arada madem bu sene niyetin ekmek pişirmekti
bu da benim adresim, beklerim
http://ekmekkokusu.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tariflerde hep cup diye ölçü veriyorsunuz türkiyede hangi bardağa uyuyor?.(cevap yazarsanız çok sevinirim)

Teşekkür ederim.
mail adresim:sahra.sahman@hotmail.com