Pazar, Haziran 26, 2005

Cilekli granita

.


Kucukken bahcemizde cok cilek cikardi, bir sene o kadar bol cilek cikti ki annem dondurma yapmisti. Pennsylvania'da cilekler Florida'dan veya California'dan gelir, mutfagima gelmeden once cileklerim baya bir yolculuk yapmis oluyorlar ve de bu durumda guzel meyveler bulmak bazen zor oluyor. Ilk aldigim cileklerin tadi muhtesem olunca dusunmeden yedim, fakat butun aldigim cilekler o kadar lezzetli cikmayinca ne yapcagimi dusundum.

Bir kac zaman once cilekli scones yapmistim, bu kez degisik bir tarif yapmak istedim. Google sayesinde bu nefis tarifi buldum, naneli ve cilekli granita. Bu granita cok guzel bir tatli cunku bir catal, metal bir kalip ve bir derin dondurucu yetiyor. Bu yaz aylarinda boyle kolay ve guzel bir tatliyi sizlerle paylasmak istedim.



Cilekli ve naneli granita (Salina Rubio'dan)

Malzemeler

- 250 g (1 cup) seker
- 360 mL su
- Bir kac nane yapragi
- 450 g cilek
- 1 corba kasigi+ 1 kahve kasigi limon veya yesil limon
- 1 tutam tuz

Yapilisi

- Surup icin: Kucuk bir tencerede seker, 120 mL su (1/2 cup), bir kahve kasigi limon suyunu ve iri kesilmis nane yapragini 15 dk kisik ateste pisirin. Surubu atesten alip suzun, sogutun. Biraz soguduktan sonra iyice sogumasi icin buzdolabinda bekletin.

- Cilekleri bir blenderden gecirip pure haline getirin. Pureyi bir suzguden gecirin (450 g cilekten, 250 mL (1 cup) elde ediliyor). 120 mL (1/2 cup)su, bir corba kasigi limon suyu, bir tutam tuz ve 30 (1/8 cup) mL surup ekleyin. Tadina bakin, cok tatli degilse tatlandirmak icin biraz surup ekleyebilirsiniz.

-Karisimi metal bir kaba dokun, bir saat derin dondurucuya koyun. 15-20 dk'da bir, buz tuttukca kabin kenarindan buzlari kaziyin. Tam dondugunda, granita'nin ustunu catalla karistirin. Granita servise hazirdir.

-Bardaklarda veya kaselerde servislerde servis edin. Cilek ve nane yapragiyla susleyin, ustune bir kasik surup gezdirin. Limonlu kek veya vanilyali dondurma ile servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok: