Salı, Mart 08, 2005

Johnnycake

.


"Johnnycake" isminin altinda ne var acaba? Tarifi vermeden once onu sizlere biraz tansitiriyim, kendisi cornbread (misir ekmegi) in bir akrabasi sayilabilir. Misir ekmegi Amerika'da her yerde bulunan bir ekmek, ama Johnnycake ozelikle New England'a asirlardir yapilan bir tarif. Ben Johnnycake'i Gourmet dergisi sayesinde tanidim. Tarifim Nassau'da bulunan Sholal Restaurant'in tarifinden uyarlanmis. Tabii Johnnycake icin daha bir cok tarif var, okuduguma gore "Maple Syrup"* ile de servis edilebilir. Sekerli ve hazirlanmasi kolay bir kek.

"Maple Syrup"'un turkcesini hatirliyamadim, yardimci olabilirmisiniz acaba?

Johnnycake (Gourmet, Kasim 2004 sayisindan)

Malzemeler

-125 g un (1 cup)
-100 g misir unu (1 cup corn meal)
-1 corba kasigi kabartma tozu
-1 tutam tuz
-60 g yumusatilmis tereyag (1/2 stick)
-80 g seker (1/3 cup)
-250 mL sut (1 cup)
-2 hafifce cirpilmis yumurta

Yapilisi

-Firini 180 °C de isitin (375°F). Kare veya dikdortgen bir kalibi guzelce yaglayin.

-Bir kapta unlari, tuzu ve kabartma tozunu karistirin. Ayri bir kapta, seker ve tereyagini krema haline gelinceye kadar mixerle cirpin.

-Mixerin hizini azaltip, un ve sutu ard arda ekleyin, unla baslamak ve bitirmek lazim (ben butun unu birden koydum, ve de hic bir problemim olmadi). Hepsi karisincaya kadar cirpin. Yumurtalari ekleyin cirpaya devam ederek hamura yedirin.

-Hamuru yaglanmis kaliba dokun. 30 dk (kenarlari kizarip icine batirilan kurdan temiz cikincaya kadar) pisirin.

-Ilik servis edin

Not

Johnnycake taze iken daha lezzetli oluyor.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Himmm, cok lezzetli gorunuyor. Misir unlu tarifleri nedense sicakken daha cok seviyorum. Bu arada belki biliyorsundur maple syrup Turkiye'de fazlaca bilinen ve kullanilan bir malzeme degil ama turkcesi icin "akcaagac surubu" demek uygun olacaktir sanirim.

Son dedi ki...

Evet Turkiye'de cok yaygin degil ve akcaagac surubu oluyor, Amerika'da maple sekerlemeler cok revacta bildigim kadariyla :) Sevgiler!!

Estelle Tracy dedi ki...

Yardim icin tesekkurler!

Adsız dedi ki...

maple syrup= akçaağaç şurubudur.