Cuma, Mart 04, 2005

Elmali crumble

.


Eylul ayinda arkadaslarim bana Gateaux de Mamie adli kitabi kisilestirilmis halde verdiler. Bir arkadasim blogumda denemelerin sonucunu gormek istedigini soyledi. Esimin hukmunun elmali crumble'u yedikten sonra "IT'S PERFECT" olmasi beni bu tarifi sizilerle paylasmaya itti. Iki kez denedim ve iki kez esim ayni sonuca vardi. Bu tarifi Amerikali crumble'lerden daha guzel buldugu icin cok memnunum. Tabii bu guzel sonuclari almama yardim eden tarifi hemen yaziyim (ben iki degisiklik getirdim, oncelikle elmalari elma likor'une batirmadim ve de beyaz seker kullandim) .

Elmali crumble

Malzemeler

-1200 g elma (5-6 orta boy elma)
-100 g un
-120 toz seker
-100 g kucuk kuplere kesilmis soguk tereyag
-50 g ince cekilimis badem
-1-2 kahve kasigi tarcin

Yapilisi

- Firini 180°C (350°F) isitin. Elmalari soyun ve dort'e kesin. Iclerini temizledikten sonra, elmalari kalin dilimlere kesin. Elmalari bir kaliba dizin ve ustune tarcini serpin.

- Buyuk bir kapta, unu, ince cekilmis bademleri,sekeri ve tereyagi koyun. Butun malzemeleri parmak ucuyla karistirin, karisimi parcalanmis ekmek ici kivamina gelinceye kadar calisin. Bu karisimi elmalarin ustune dokun, ve 40-50 dk kadar firinda pisirin (ustunun kizarmasi ve elmalar yumusak olmasi lazim).

-Crumble'u ilik ve sade bir dondurmayla servis edebilirsiniz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Estelle,

Dün gece bu tarifini 1 adet elmayla denedim.. Microwave'de 4 dakikada muhteşem bir lezzet elde ettim.. Daha önce yediğim dondurmayla servis edilen ve "apple crispy" adıyla satılan tatlının aynısı oldu.. Teşekkür ederim..

Arzu

Estelle Tracy dedi ki...

Merhaba Arzu ! Bir kisilik "apple crisp" yapmak cok iyi bir fekir, afiyet olsun :-)