Pazartesi, Kasım 14, 2005

Hurma Ye #4


Bir kac zamandir islerimizin yogunlugu yuzunden fazla tarif yazamadik halbuki sirada baya guzel tarifler vardi :) ama iyiki hurmaye tarifini daha onceden yapmistim, yoksa yine zor yetistirecektim ! Bu HurmaYe icin degisik bir lezzet denemek istedim ve iki degisik tadi birlestirdim. Bir yandan Izmir sefarad mutfaginin geleneksel hamursuz bayrami tatlisi olan haroseti hazirladim, obur yandan her seye yakisan labne peynirini kullandim…sonucta guzel ve hafif bir tatli ortaya cikti



Malzemeler

Haroset (hurma ezmesi) icin
-½ cup hurma
-½ cup kuru kayisi
-2 cup ince dilinlenmis elma
- yarim cup ceviz

-1 paket labne peyniri

Yapilisi

-Bir tencereye hurmalari, kayisilari, ve elmalari koyun. Ustune ortucek kadar su koyun. Catalla ezilmeye baslayinca, atesten alin. Rondo’dan gecirin, icine kiyilmis ceviz koyun.

-Labne peynirini iki stretch film arasina koyun. Oklavayla inceltip, bir dik dortgen elde edin. Usteki stretch filmini cikarin, labne peynirinin ustune biraz seker serpin ve hurmali harci yerlestirin. Strech film yardimiyla rulo haline getirin.

-Buz dolabinda bekletin
-Dilimleyip servis edin, afiyet olsun

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Estelle değişik bir tarif olmuş. amagörünüşü lezzetli gözüküyor.

sarah dedi ki...

Sevgili Derya ve Ipekkuscu, cok tesekkurler

Umarim deneyip begenirsiniz, gercekten cok hafif bir tatli

sarah

Dilek... dedi ki...

Sarah, tarif cok lezzetli eminim ama ben en cok senin teknigine hayran kaldim. Cok iyi fikir gercekten iki strec-film arasinda oklava ile labne'yi inceltmek. Baska bircok malzemeye uyarlanabilir kolaylikla, degil mi? Aklinla bin yasa! Sadece iki seyi merak ettim, 1- peynirin ustunden strec kolay cikiyor mu?, ozellikle oda sicakligindaysa, 2- birde FR'de labne peyniri olarak ne kullaniyorsun?

Simdiden tesekkurler yanitin icin :)

sarah dedi ki...

Sevgili Dilek,

Bende bu teknigi bir yerlerde okumustum, ve de gercekten cok kolay. Strec kolay cikiyor, rulo yapmak icinde hafifce kaldirdim ve ittim. Fakat bence cok ince acmamak lazim, benim labne peyniri miktari az geldi. Burada labne peyniri olarak St Moret turu peynirler kullaniyorum (Philadelphia bulsam daha da memnun olurdum:)!!)

Sarah

Adsız dedi ki...

sarah,harika olmus.tata

sarah dedi ki...

Tesekkurler Tata,

Keski tadina bakabilseydin

sarah