Pazartesi, Mayıs 09, 2005

Cikolatali ve findikli krema

.


Bu sene kucuklerin ve buyuklerin cok sevdigi bir tatlinin 40'inci yil donumunu kutluyoruz, evet Nutella 40 yasinda. Bende Nutella'yi cok sevdigimden fakat bana gore cok yagli oldugundan kendi kremami kendim hazirlamaya karar verdim. Boyle kizarmis bir dilim ekmegin ustunde findik ve cukulata tadina bayilirim. Tarifimi Food Network'un internet sitesinde buldum. Orijinal tarif Gale Gand'a ait, kendisi Chicago 'da ahci ve cok sevdigim Sweet Dreams adli programi sunuyor.

Herkesi mutlu edecek tarif icin fazla malzemeye gerek yok, findik, sut, kakao ve yag (75 g cikolata icin yalniz bir corba kasigi yag var).



Cikolatali ve findikli krema (Gale Gand'dan)

Malzemeler (iki kisilik)

- 30 g (1 oz) ince cekilmis findik, veya, kizartilmis findik
- 1 kahve kasigi sivi yag
- 1 kahve kasigi kakao
- 1 kahve kasigi pudra sekeri
- 1/2 kahve kasigi vanilya esansi
- 75 g (3 oz) sutlu cikolata

Yapilisi

- Cikolatayi kucuk parcalara kesin, mikro dalgada veya benmari de eritin. Findiklari rondodan gecirin, ve cok cok ince kiyin. Icine vanilyayi, yagi, kakao'yu findiklara katin. Eritilmis cikolatayi katin ve hepsi homojen bir karisim elde edinceye kadar karistirin.

- Eger karisim cok katiysa bir kac damala yag katin. Karisimi kucuk bir kaba gecirin, sogutun ve ustunu ortun.

Bu kremayi kullamdan once daha yumusak olsun isterseniz mikro dalgadan gecirebilirsiniz.

Afiyet olsun !

7 yorum:

simiole paris carnet dedi ki...

saraaaahh cikolatali tarti yaptim muhtesem oldu herkes bayildi cok tesekkurler.

sayfana girince bir de bu kremayi gordum. Sence tartiner etmenin disinda pastalar icin de kullanilabilir mi bu krema?

Estelle Tracy dedi ki...

Merhaba Simiole, krema biraz sert oldugu icin, pastalarin ustune surmeyi tavsiye etmem. Krema ile sullandirmak istiyorsan bence olur o zaman. Pasta'ya surmek icin bir fikir ariyorsan, basit bir ganache yapabilirsin, icine biraz findik ezmesi koy, nefis olur. Hosca kal!

simiole paris carnet dedi ki...

estelle cok tesekkurler, dedigin gibi deneyecegim.
bu arada ben de sevgilime I want an ice cream maker deyip duruyorum (ice cream yazarken c yerine d yazdim, act manqué oldu galiba :) Ama umarim noel e kadar bekletmez beni, malum daha mayis ayindayiz.

coook sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

sevgili estelle,
bu tarifi çok sevdim ve hemen uygulamak istiyorum. ama sana bir kaç sorum olacak.
1- fındıkları iyice rondodan geçirdikten sonra nasıl ince ince kıyıyoruz. toz halinde kıymak zor olmazmı ?
2- kahve kaşığı ölçüsü kullanmışsın. bu tatlı kaşığı ölçüsü olabilirmi acaba ?
3- türkiyede vanilya esansı bulmak birazcık zor. acaba toz vanilin kullanabilirmiyiz.
biraz çok soru sordum galiba ama bu tarifi hemen denemek istiyorum. çok teşekkür ederimmmmm

Estelle Tracy dedi ki...

Merhaba Burcu! Sorularin icin tesekkurler, simdi cevaplarin sirasinda:
1- Findiklari rondoya koy, toz olmalari lagzim, ondan sonra yag haline donecekler. Yag olduklari zaman (goreceksin, remk koyulasir o zaman), rondodan cikar.
2- Tatli kasigi kullanabilrsin.
3- Sekerli vanilya buluran kullan, yoksa vanilin de olabilir.
Umarin yardimci olabildim!

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim estelle,
tarifini uyguladım yarın sabah kahvaltıda ailecek yiyeceğiz tekrar teşekkürler ...

Estelle Tracy dedi ki...

Cok memnun oldum, tesekkurler!