Cumartesi, Ocak 03, 2009

Kabakli Lazanya


Yilbasi icin, bir kac gun izin aldim ve annemle evde her gun degisik bir yemek pisirmek istiyorduk. Bir yanda yemek yaparken, obur yanda « Yemekteyiz » programini hic kacirmiyorduk. Esas yemek pisirme islemlerini hic kacirmamaya gayret ediyorduk. Bu hafta Alessandro’nun Lasagna yaptigini gorunce birden unutlmus bir tarif geldi aklima. Hem kolay hem etsiz. Biz begendik, umarim sizlerinde damak tadina uyar.

Lazanya

Malzemeler

Harci icin
-2 kabak
-420 g domates sosu (ben hazir aldim)

Besamel sos icin
-40g un
-40 g tereyag
-500 mL – 600 mL sut
-keci peyniri (~ 200 g)

-9 yaprak lazanya (benimkilerde on pisirme lazim degil, markaya gore suda haslamak lazim olabilir)
-kasar peyniri

Yapilisi

Firini 200°C isitin

Kabaklari soyun, ve kup kup kesin. Bir tavaya zeytinyag koyun, ve kabak kuplerini 10 dk kadar kavurun . Icine domates sosunu ekleyin ve 2 dk pisirin.

Ayri bir tencerede besamel sosunu hazirlayin. 40g tereyagi eritin, eriyince icine 40g unu katin, karistirin. Icine soguk sutu dokun ve kivama gelinceye kadar pisirin. Tuz, karabiber ve muskat katin. En son, keci peynirini ekleyin ve erimeye birakin.

Derin, dikdortgen bir kalibi yaglayin. Biraz besamel sos dokun, ustune hazir lazanya yapraklarini yerlestirin. Ustune bir kat kabakli sos, bir kat besamel sos dokun ve tekrar lazanya yapraklarini yerlestirin. Bu isleme butun malzemeler bitinceye kadar devam edin. En son kati lazanya yapragi ve besamel sos ile bitirin.

Firina surmeden once ustune rendelenmis kasar peyniri serpin

180° derece firinda, 40-45 dk kadar pisirin.

5 yorum:

bir demet feslegen dedi ki...

programdan sonra biz de lazanya yapmaya karar verdik annemle :)
Elinize sağlık
sevgiler

sarah dedi ki...

Sevgili Eda,
yorumun icin cok tesekkurler, programdan fikirler almayi seviyorum, artik evde menulerim programdakilere cok benziyecek !!!

sevgiyle

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nefis görünüyor canım,ellerine sağlık.kabaklı hiç denememiştim ama güzel fikir.afiyet olsun.sevgilerimle...

sarah dedi ki...

Sevgili Neslihan,

Ben derim ki dene, tadi degisik oluyor :) umarim sende begenirsin,

sarah

Unknown dedi ki...

hiç duymamıştım kabaklısını
ellerinize sağlık en kısa zamnda denemek isterimamadene dene yeyeye nereye kadar oburix olcem yakında